6.08.2016, 6:01
Қараулар: 20
ҮЕҰ-ның қызмет аясы кеңеймек

ҮЕҰ-ның қызмет аясы кеңеймек

Собес3


Жақында облыстық жұмыспен қамтуды үйлестіру және әлеуметтік бағдарламалар басқармасының ұйымдастыруымен «Мемлекеттік және мемлекеттік емес секторда арнаулы әлеуметтік қызмет көрсету жүйесін дамыту» атты тақырыпта семинар-кеңес өтті.


Бұған қала және аудандар әкімдерінің орынбасарлары, қалалық, аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар бөлімінің басшылары, үйде әлеуметтік қызмет көрсету бөлімшесінің мамандары, үкіметтік емес ұйымдар және БАҚ өкілдері қатысты.

Семинар жұмысын облыстық жұмыспен қамтуды үйлестіру және әлеуметтік бағдарламалар басқармасы басшысының орынбасары Ділдәш Исқақова жүргізді.

— Қазіргі таңда ҚР «Арнаулы әлеуметтік қызметтер туралы» заңына сәйкес елімізде әлеуметтік қызметтер жүйесіне реформалау жүргізілуде. Мемлекеттік, жеке және үкіметтік емес секторларда стационар, жартылай стационар жағдайында және үйден әлеуметтік қызмет көрсету, белгілі тұрағы жоқ тұлғаларға арнаулы әлеуметтік қызмет көрсету стандарттары кезең-кезеңімен енгізілуде. Арнаулы әлеуметтік қызмет көрсетудің жаңа, баламалы нысаны – үкіметтік емес ұйымдарда (бұдан әрі ҮЕҰ-да) арнаулы әлеуметтік қызмет көрсету болып табылады. Біздің басқармада 2010 жылдан бастап мемлекеттік әлеуметтік тапсырыс шеңберінде үкіметтік емес ұйымдарда арнаулы әлеуметтік қызмет бойынша сатып алу өткізіліп келеді. Бүгінгі күні Орал қаласы бойынша Батыс Қазақстан облыстық мүгедек балалардың «Бәйтерек» қоғамдық бірлестігі психоневрологиялық ауруы бар 20 баланы, Сырым ауданы бойынша «Нұр шуағы» қоғамдық бірлестігі психоневрологиялық ауруы бар 10 баланы жартылай стационарлық жағдайда арнаулы әлеуметтік қызметпен қамтып отыр. Осы семинар-кеңес арнаулы әлеуметтік қызмет көрсетуге үкіметтік емес ұйымдарды тарту мақсатында өткізіліп отыр, — деді ол өз сөзінде.

Бұдан кейін сөйлеген аталмыш басқарманың медициналық-әлеуметтік мекемелердің жұмысын үйлестіру бөлімінің басшысы Е. Доспаев интеграциялық арнаулы әлеуметтік қызмет көрсетудің жүйесін дамыту бағытындағы жұмыстардың сапасын арттыру туралы баяндады.

Заңға сәйкес жетімдік жағдайына байланысты ата-ананың қамқорлығынсыз қалғандар, қадағалаусыз қалған кәмелетке толмағандар, оның ішінде девианттық мінез-құлық иелері, ерекше режімде ұстайтын білім беру ұйымдарындағы кәмелетке толмаған балалар, туғаннан бастап психофизикалық даму мүмкіндіктері шектелген үш жасқа дейінгі балалар, дене немесе ақыл-ой мүмкіндіктеріне байланысты ағза қызметтері тұрақты бұзылған жандар, әлеуметтік мәні бар аурулардың және айналасындағыларға қауіп төндіретін аурулардың салдарынан тыныс-тіршілігі шектелген адамдар, жасының егде тартуына байланысты, ауруы және (немесе) мүгедектігі салдарынан өзіне-өзі күтім жасай алмайтындар, әлеуметтік бейімсіз-дікке және әлеуметтік депривацияға әкеп соқтырған қатыгездік жағдайындағы адамдар, баспанасыздық (белгілі бір тұрғылықты жері жоқ адамдар), бас бостандығынан айыру орындарынан босағандар, қылмыстық-атқару инспекциясы пробация қызметінің есебінде болу негіздері бойынша өмірлік қиын жағдайда қалғандар арнаулы әлеуметтік қызметке мұқтаж болып танылады. Арнаулы әлеуметтік көмек психоневрологиялық ауытқулары бар мүгедек балаларға, тірек-қимыл аппараты бұзылған мүгедек балаларға, психоневрологиялық аурулары бар 18 жастан асқан мүгедектерге, бірінші, екінші топтағы мүгедектерге және егде жасына байланысты өзіне қызмет көрсетуге мүмкіндігі жоқ адамдарға көрсетіледі. Арнаулы әлеуметтік қызметке мұқтаж өмірлік қиын жағдайда жүрген адам тұрғылықты жері бо-йынша жоғарыда аталған стандартта көрсетілген құжаттармен жергілікті атқарушы органға жүгінеді.

Бүгінде облыс бойынша тоғыз медициналық-әлеуметтік мекеме жұмыс жасайды. Олар стационарлық үлгідегі сегіз медициналық-әлеуметтік мекеме және жартылай стационарлық үлгідегі «Шапағат» балалардың күндіз болуына арналған медициналық-әлеуметтік мекемесі. Сонымен қатар облыста 33 үйде әлеуметтік қызмет көрсету бөлімшелері, белгілі тұрағы жоқтарға арналған әлеу-меттік бейімдеу орталығы және үкіметтік емес ұйымдар арқылы мұқтаж тұлғаларға арнаулы әлеуметтік қызмет көрсетіледі, — деген Е. Доспаевтың сөзін облыстық ішкі саясат басқармасы саяси партиялармен және ҮЕҰ-мен жұмыс бөлімінің бас маманы Е. Рахматуллин одан әрі жалғастырды. Оның сөзінше, Ұлт жоспарының 97-қадамын жүзеге асыру барысында ҚР Мәдениет және спорт министрлігінің құзыретіндегі ҮЕҰ салалары бойынша мемлекеттік-әлеуметтік тапсырыстарды іске асыру мониторингісін және әлеуметтік тапсырыстарды қалыптастыратын тақырып жобалар, атаулар немесе лот-атауларды ҮЕҰ-ға немесе екінші секторларға беру қарастырылуда.

— Жоғарыда аталған мемлекеттік функциялар ҮЕҰ-ға 2017 жылдан бастап біртіндеп берілмек. Бұл функциялар бәсекеге қабілетті ортаға берілу үшін мемлекеттік функциялардың алдын ала жасалған тізіміне енгізілді. Қазіргі таңда біздің басқарма тарапынан ҮЕҰ-ға жоғарыда айтылған екі функ-цияның берілуі көзделіп отыр. Сондықтан аталған функциялардың бір бөлігін 2017 жылдан бастап аукцион механизмімен Үкіметтік емес секторға беруді ұсынамыз. Сондай-ақ ҮЕҰ-ның аккредитациялау процедураларын енгізу қажет деп санаймыз. ҮЕҰ-ны аккредитациялауды Қазақстандағы қолданыста жүрген тәжірибеге сәйкес жеке кәсіпкерлік субъектілерін, спорттық федерацияларды аккредитациялай отырып жүргізген жөн. Бұдан басқа мемлекеттік сектордың әлеуметтік қызмет көрсету құқығын ҮЕҰ-ға беру ісіндегі халықаралық тәжірибеге сүйене отырып, ҮЕҰ-ның талап-шарттарын енгізуді ұсынамыз. Бірінші шарт бойынша ҮЕҰ-ның қабілеттілігін растайтын құжаттардың, жарғылық құжаттардың болуы керек. Екіншіден, ұсынылатын әлеуметтік қызметтердің мақсат-міндеттеріне ҮЕҰ-ның Жарғылық мақсаттары міндетті түрде сәйкес келуі тиіс. Үшіншіден, ҮЕҰ-ның ұйымдастырушы құрылымы, яғни ұйымның штаттары болуы тиіс. Төртіншіден, ұйымның стратегиялық жоспары және нақты мемлекеттік қызмет көрсету бойынша жоспары болуы керек. Бесіншіден, ресурстарды тиімді басқару, бухгалтерлік байланыстың куәліктері, басшылық пен қызметкерлердің оқытылуы туралы, яғни біліктілікті көтеру жөніндегі сертификаттар болуы тиіс. Сондай-ақ аталған ұйымды мониторингтеу және бағалау жұмысы енгізілуі керек. Бұған қоса ҮЕҰ-ға бөлінетін сенімділік деңгейінің болуы қажет және ол қоғамға танымал ҮЕҰ-ның қатарында болуы тиіс. Сонымен қатар мақсатты топтардың ұсынымдары және БАҚ-та жарияланымдары болуы керек. Бір сөзбен айтқанда, мемлекеттік әлеуметтік тапсырысты жүзеге асырушы ҮЕҰ шынайы болуы керек және ол өз жұмысына есеп бере білуі шарт. Ағымдағы жылдың 19 ақпанындағы ҚР Мәдениет және спорт министр-лігінің №51 бұйрығына сәйкес ҮЕҰ-ның жеке қоры (база данных) жасақталды. Соған сәйкес болашақта мемлекеттік-әлеуметтік тапсырысқа қатысу үшін әрбір үкіметтік емес ұйым осы ҮЕҰ-ның жеке қорына тіркелуге міндетті. Егер ҮЕҰ осы аталған дерек-қорға тіркелмеген болса, онда олардың 2017 жылдан бастап мемлекеттік-әлеуметтік тапсырысқа қатысу жұмысында кедергілер туындайды. Сондықтан өңіріміздегі барлық ҮЕҰ-ның осы аталған дерекқорға өз мәліметтерін беріп, осы қазірден тіркелгені дұрыс, — деген облыстық ішкі саясат басқармасының өкілі өздерінің биылғы наурыз айынан бастап осы жұмысты қолға алғандарын айтты. Оның сөзінше, бүгінгі таңда еліміз бойынша 18-20 мың ҮЕҰ бар. Біздің облыста ағымдағы жылдың 25 шілдесіне дейін 671 ҮЕҰ тіркелген. Соның тек 120-сы ғана ҚР ҮЕҰ-ның дерек қорына тіркелген.

Айша ӨТЕБӘЛІ,

«Орал өңірі»

Жаңалықтар

Басқа да мақалалар