«Педагогтер арасында мықты бәсекелестік жоқ»

Күні , 448 рет оқылды

«Жайық Пресс» медиахолдингінде ұйымдастырылатын дәстүрлі «Жұмадағы жүздесуге» еліміздегі ең жас «Білім беру саласының үздігі», «Тоғыз толғаныс» кітабының авторы, жаңашыл  ұстаз Дәурен Сағынғалиев келген болатын. Жас та болса, жаңашылдығымен көзге түскен Дәуреннің шәкірттері бірнеше жыл қатарынан  ҰБТ-дан  ең  жоғары  балл  жинап, үздік  нәтиже  көрсеткен. Жиырма  жасында  Қазақстан тарихы  пәні  бойынша  оқу-әдістемелік  құрал  дайындаған жас  ұстаз  бен  редакция  қызметкерлері  арасында  тартымды  әңгіме  өрбіді.

–  Дәурен мырза, сіздің замандастарыңыздың көбі қаржыгер, заңгер немесе мемлекеттік қызметкер болуды қалайды. Ал сіз заң саласында білім алғаныңызбен, педагогикаға бет бұрыпсыз.

– Расымен, көпшілік мені педагогикалық оқу орнын тәмамдады деп ойлайды. Ал мен облыстық дарынды балаларға арналған мамандандырылған мектеп-интернатты «Алтын белгімен» бітірген соң, әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінде заңгерлік мамандықты игердім. Қатарластарым секілді заң саласында қызмет етемін деп ойлаушы едім. Алайда үшінші курста оқып жүрген кезімде университеттегі ұстазым мені Алматыдағы М. Мақатаев атындағы №140 мектеп-гимназияға алып барды. Аталған мектеп басшылығы оқушыларды ҰБТ-ға дайындайтын маман керектігін айтып, қолқа салды. Бірақ құжат жүзінде заң факультетінде оқитын студентті мектепке қабылдау мүмкін емес жағдай  болса да, аталған мектепте еңбек етуіме Алматы қалалық білім басқармасы да қарсылық білдірмеді. Өйткені оларға нәтиже қажет болды. Осылайша сол ортада бүгінге дейін үздіксіз бес жыл қызмет еттім. Жетістік те өзін көп күттірмеді. Сонымен қатар мен мұғалімдер отбасында тәрбиелендім. Әсіресе, нағашы жұртымның көбі ұстаздық қызметте. Мүмкін, бала кезімнен мұғалім мәдениетін сіңіріп өскен соң, осы ортаға келу аса қиындық туғызбаған шығар.

– Білім министрлігі қолға алып жатқан жаңа реформалар өміршең бе? Бүгінде ұстаз  беделін арттыру үшін не істеу қажет?

– Реформаның түпкі мағынасы түсінікті болғанымен, ол ылғи қоғамның сынына ұшырайды. Өйткені асығыс жасалады. Жалпы, ұстазға деген құрметті министрліктен күтудің қажеті жоқ. Бұрын ұстазымыз «Әке-шешеңді шақырамын!» деп, бір-ақ ауыз сөзбен қорқытушы еді ғой. Ал бүгінде ата-ананың мұғалімнің ісіне араласуы тіптен жиілеп кетті. Одан білімнің сапасы ешуақытта өзгеріп кетпесі анық. Ал ұстазға құрметті қалыптастыратын – шәкірт. Шәкірттің сана-сезімі жоғары болмаса, ұстаздың беделі де ешуақытта қалыптаспайды. Өзіміз мектеп бітіргенде ұстазымызға бір гүл апарып бермеппіз. Өйткені барлық жетістікке өз қарым-қабілетімізбен жеткендей көріндік. Ал енді мектептің қазанында қайнап жүрген соң әр соңғы қоңырауда шәкірттеріңнен бір жылы сөз күтіп тұрады екенсің. Ұстаздарды өзіміз құрметтеп, олардың аман-саулығын біліп, дәріптеуді қазірден үйренсек, ұстаздықтың құны жоғарылайды.

– Жуырда Ұлттық бірыңғай тестілеу академиясын аштыңыз. Академияның қаламыздағы өзге орталықтардан қандай ерекшелігі бар?

– Өзім М. Өтемісов атындағы БҚМУ-да және облыстық дарынды балаларға арналған мамандандырылған мектеп-интернатта сабақ беремін. Сонымен қатар жуырда ҰБТ академиясын аштым. «Қойға қарағанда шопан көп» демекші, Оралда оқушыларды ҰБТ-ға дайындайтын бірнеше орталық

бар екен. Алайда оның басында жүрген азаматтардың білім саласына мүлдем қатысы жоқ екенін білдім. Ал біздің бұл салада азды-көпті жинақтаған тәжірибеміз бар. Өзімді мықтымын демеймін. Бірақ маған сабақ берген ұстаздарым мықты еді. Сонымен қатар өзім ҰБТ сарапшысымын. Облысымыздың үздік мұғалімдерін орталығымызға топтастырдық. Академияның негізгі қызметі – ауыл баласы мен қаладағы үздік мұғалімнің арасын жалғау. Сол себепті онлайн жобаны да іске қостық. Орталық әлі ашылмай жатып, оған сұраныс өте жоғары болды. Сөзіңнің арық, ісіңнің семіз болғаны жақсы ғой. Сондықтан нәтижемізді  уақыт  көрсетер.

– Мұғалімнің сабақтан бөлек қоғамдық жұмыстармен және толтыратын құжаттармен шектен тыс жүктелуі білімнің сапасына әсер етіп жатқан жоқ па? Оқулықтарда жіберілетін қателер  туралы  не  айтар  едіңіз?

– Қағазбастылық жоқ десем, бүкіл мұғалімнің проблемасын жасырып қалғандай боламын. Мұғалімдіктің бәсі жоғарылап, шектен тыс жүктемесі азаюы үшін әр ұстаз алдымен өзінің деңгейін көтеріп алуы керек. Дәл қазір педагогтер арасында анау айтқандай бәсекелестік жоқ дер едім. Мүмкін, бұл сөзіммен біреулер келіспейтін шығар. Олай дейтінім – қазір мектепті «Алтын белгімен» бітірген жастар бұл салаға келе қоймайды.

Бүгін ҰБТ кітапшаларының ішіндегі қателерді түзетуге шамам жетеді. Ал болашақта бір оқулыққа сараптама жасайтындай деңгейге шықсам, оны да түзер едім.

Кітаптардың негізгі кемшілігі сапасыз аудармасында. Оның үстіне мұғалімдердің арасында талқыға салынбастан, бірден қолданысқа  енгізіліп  кетеді.

– Елімізде жеті мыңға жуық жалпы білім беретін мектеп болса, ең жас мектеп директоры 26 жаста екен. Ол – Астанадағы №54 мектепті басқаратын Шәкәрім Сейсенбай. Ал сізге мектеп директоры болу туралы  ұсыныс  түсті  ме?

– Алматыда өте білікті басшының қарамағында бес жыл жұмыс істедім. Ол кісі «Оқу ісінің меңгерушісі де болдың. Тәжірибең бар. Енді бір мектептің директоры болатын уақытың жақындаған шығар» деп, ұсынысын білдірген болатын. Алайда мен Алматыда мектеп директоры бола алмайтынымды айттым. Ал туған өлкем Оралда директор болу туралы ұсыныс түсіп жатса, жауапкершіліктен қашпас едім. Бүгінде қоғамдық сананың шеңберінде қалып қоймау үшін өзің новатор болуың керек.

– ХХІ ғасырдың мінсіз педагогінің портретін сипаттаңызшы.

– Әлихан Бөкейхановша айтсам, ұстазға терең ілім-білім және көркем мінез керек. Бүгінгінің әр педагогі осы қасиетті бойына сіңірсе екен.

Сұхбатты  жазып  алған   Айым ТӨЛЕУҒАЛИ


Тегтер:


БҚО, Орал қаласы, Мұхит көшесі, 57/1
zhaik_presscenter@mail.ru
oral_oniri@inbox.ru
support@oraloniri.kz

Орал өңірі" газетінің бас редакторы: 51-25-80
Бас редактордың орынбасарлары: 24-17-08, 54-18-08
Жауапты хатшы: 54-38-22
Тілшілер: 50-66-88, 51-50-34
Жарнама бөлімі: 51-51-09
Яндекс.Метрика