ЖЕЛІЛІК МАРКЕТИНГ үрей мен үміт

Күні , 144 рет оқылды

Бүгінде  әлеуметтік  желілерде  «желілік  маркетинг»  туралы  жарнамалардан көз сүрінеді.  Тіпті,  еліміздің  белгілі  әншілері де  аталмыш бизнеспен айналысып жатқанын жарнамалап,  тапқан  табыстарымен жиі бөлісетінді шығарды.  Жақында  «Инстаграмдағы»  жеке  парақшама Інжу есімді  қыз: «Сіз  жас  анасыз ба?  Бала  күтімімен  үйде отырған шығарсыз.  Сізге  арналған  жұмыс  ұсынғым  келеді.  Барлығы  заңды! Оқу жоспары тегін!  Жаңа  жоба!  Ешқайда бармайсыз.  Барлығы  ғаламтор арқылы. Толық  ақпарат  алу  үшін  менің  нөміріме  жазыңыз  немесе өз  нөміріңізді  қалдырыңыз», – деп  хабарлама қалдырыпты.  Осындай мәтінде  күніне  бірнеше  хат  келеді.  Мұндай  хабарламаға  мән  бермейтіндер  де,  толық  мәлімет алып,  кәсіппен  айналысатындар  да  жетерлік.

Ең алдымен, «ХХІ ғасырдың кәсібіне» айналып кеткен желілік маркетингтің тарихына зер салсақ. Желілік маркетинг американдық Карл Ренборгтің (1897-1973) есімімен тығыз байланысты. Оның идеялары бірнеше миллиард долларлық сауда айналымы бар желілік маркетинг саласына айналды. Карл 1927 жылы АҚШ-та тағамға арналған түрлі қоспаларды дайындауға білек сыбана кіріседі. Өнімді дайындау үшін көптеген минералдар, ақуыздар және басқа да пайдалы заттарды бойына жиған жоңышқаны таңдайды. Карл өз өнімдерінің сапасын тексеру үшін таныстарына тегін ұсынады. Алайда, ешқандай нәтиже болмайды. Оның достары қоспаларды алудан бас тартады. Сол кезде Карл тегін заттың құны болмайтынын ұғып, ойлап тапқан өнімдерін ақшаға сата бастайды. Бәрі жапа-тармағай сатып алады. Ренборгтың қоспалары туралы ақпарат бәріне тарайды. Таныстарының дос-жаран, туыстары қызығушылық танытып, Карлмен бетпе-бет кездескісі келеді. Барлығына өзі дайындаған қоспаны түсіндіре алмайтынын сезіп, не істерін білмей, басы қатып жүргенде, керемет жүйені ойлап табады. Ол дереу достарына тағамдық қоспалар жөнінде мағлұмат беруді ұсынады. Әр ақпаратқа ақы төлейтінін де жасырмайды. Карл ақпарат таратып, өнімінің сатылуына ықпал еткен кез келген адамның еңбегін бағаламақ боп шешім қабылдайды.

Сөйтіп, 1934 жылы Карл «CaliforniaVitamins» (Калифорния витаминдері) атты компания ашады. Жаңа сатылым жүйесі арқасында өнімді тұтынушылар ақпарат таратушыларға (дистрибьютор) айналып, компания жарнамаға 1 доллар да жұмсамастан, 7 миллион доллар табыс тапқан. Осылайша, желілік маркетинг дүниеге келген.

Статистикалық мәліметтерге сүйенсек, күн сайын әлемде елу және одан да көп адам желілік маркетингпен айналысып, миллионер атануда. Әлемде бес мыңнан астам желілік маркетингтік компаниялар бар. Олардың ішінде 2500-і АҚШ-та, Еуропада шамамен – 700, Малайзияда – 800, ал Қазақстанда елуден астам желілік маркетингтік компания жұмыс жасайды. Осы орайда жерлестеріміздің аталмыш кәсіп түріне көзқарасын білуді жөн санадық.

 

Айнұр  ҚУАНЫШҚАЛИЕВА,

Подстепный  ауылдық  Мәдениет  үйінің  басшысы:

– Желілік маркетингті желеу етіп, жылдам байып кетесің деген жеңіл ойдың жетегінде арбауға түсіп, жыл сайын жаңа атпен шығатын қаржылық пирамидаға бар тапқан-таянғанын салып, ақшасы күйіп, несиесін жаба алмай, ағайынмен керісіп жүргендер көп-ақ. Әлемде сауаттылық жағынан 11-орында тұрсақ та, қаржылық сауаттылығымыз ақсап тұр.

Менің ойымша, елімізде желілік маркетингке көзқарас дұрыс қалыптаспаған. Атын естісек, үркитін әдетіміз бар. «Заманың түлкі болса, тазы боп шал» демекші, желілік болсын, басқасы болсын, ең алдымен, тиын-тебен табу жолында құлшыныс, табандылық керек. Ақша аспаннан жаумайды, батпан құйрық та айдалада жатпайды. Базарда пакет сатып та байыған, мектепте бәліш таратып, баласын университетте оқытқан, пайдаланылған бөтелке жинап, қаланың қақ ортасынан пәтерлі болған адамдармен таныспын. Сонымен қатар желілік бизнеспен айналысып, едәуір жалақы алып, отбасын асырап, шетел асып, демалып жүрген құрбыларым да жоқ емес. Ендеше, еңбек еткен адамға желілік маркетинг – өте тиімді бизнес. Кез келген салада қажырлы еңбектің арқасында ғана жетістікке жетуге болады.

Айнұр  МҰҚАШЕВА,

Бала  күтімімен  демалыста  отырған  ана:

– Менің қос дипломым бар. Балаларымды бағып отырған соң, қазіргі таңда бар уақытымды желілік бизнеске арнап, табыс табудамын. Қосымша табыс кім-кімге де керек. Бір жалақымен барлық арманыңды орындау мүмкін емес. Бүгінде Америка, Еуропа сынды алпауыт елдер осы көп деңгейлі бизнеспен күн көруде. Осы бизнестің арқасында мен жылына 17 рет жалақы алып отырмын. Компания директоры да болдым. Көп достар таптым. Көшбасшы ретінде ашылып, өзгердім. Үш ұйықтасам түсіме кірмеген Еуропадағы Хорватияға тегін саяхаттап келдім. Алғаш рет теңізді көру, алғаш рет ұшаққа отыру,  табысты адамдармен танысып, командаммен қыдыру мен үшін тосынсый болды. Егер осы кәсіппен айналыспағанымда, уақытым текке кетер еді. Біз қарапайым өмірде де желілік маркетингпен айналысып жүрміз. Әдемі зат көрсек,  кино көрсек, соны достарымызға айтамыз. Көп деңгейлі маркетингте өз уақытыңды өзің басқарасың,  командаңа үйретіп, жетелегенің үшін авторлық гонорар аласың. Бір жылдың ішінде көтерілуге мүмкіндік бар. Өзіңнің,  отбасыңның,  ата-анаңның арманын орындап,  өмір сүру  салтыңды  өзгерте  аласың.

 

Бағдат  АДАЙХАН,

Теректі  аудандық  ішкі  саясат  бөлімінің  теологы:

– Қазіргі таңда ең өзекті мәселелердің бірі – желілік маркетингте жұмыс істеу. Негізі әр компанияның өзіне тән бизнес жоспары болады. Өз басым сол маркетингтік жоспармен қатар, өндіріп жатқан өнімдерінің құрамында доңыз майының бар-жоғын дұрыстап тексеріп, анық-қанығын түсініп алған соң ғана шешім қабылдау қажет деп есептеймін. Айналамызда «бай болудың оңай жолы» деп қаншама адам алданып, жиған-терген ақшасынан қағылып жатыр? Мұның бәрі – зерттеудің аздығынан орын алып жатқан жағдайлар. Алдап-арбау арқылы бизнеске шақыруға мүлдем болмайды. Ол шариғатымызға қайшы. Сондай-ақ пайыздық үстемемен табыс табу – күнә. Алла тағаланың «харам» деген нәрселерінен тыйылсақ, ісіміз берекелі болмақ. Көпке «күнә жасап жатсыңдар» деп күйе жағудан аулақпын. Қолға алып жатқан жұмысыңыздың ақ-қарасын ажыратып алу үшін Қазақстан мұсылмандары діни басқармасы шариғат және пәтуа  бөлімінің  ғалымдарымен хабарласқан жөн.

Замира  МОЛДАҒАЛИЕВА,

аудан  тұрғыны:

– Шынымды айтсам, желілік маркетингтен көңілім қалды. Кезінде бала күтімімен демалыста отырған құрбыларыма ілесіп, өзім де тіркелген едім. Ай сайын тауар алып тұру, ақша айналдыру үшін оны сату және артыңнан көп адам ілестіру қажет. Шығынға ұшырағаным болмаса, пайдасын көрмедім. Менің ойымша, ақшасы бар адамдарға ғана қолайлы сияқты. Бір танысым айтқанымызды тыңдамастан несиеге қомақты қаржы алып, үйін кепілге қойып, бір компанияға тіркелді. «Адам шақыру оңай ғой. Есесіне тез байып, күшті өмір сүреміз» деп бізді сөйлетпейтін. Барлық таныстарын да қарызға батырып, өзінің қатарына қосты. Қазір үйсіз-күйсіз пәтер жалдап күн көруде. Оның жағдайын көзіммен көрген соң, жүрегім шайлығып қалды.

P.S. Желілік бизнесте жұмыс істеу үшін ең бірінші кезекте ұйымдастырушылық қабілетің жоғары болуы тиіс. Адамдармен сөйлесіп, олардың көңілін тауып, бәрінің басын бір арнаға тоғыстыратын қасиетің болса ғана жұмысың алға басады. «Алма піс, аузыма түс» деп, аспанға қарап, жұлдыз санағаннан пайда жоқ. Жалпы, кез келген жұмыста сабырлық, төзімділік, табандылық және тынбай еңбектенудің арқасында ғана жетістікке жетуге болады. «Байлар мен кедейлер арасындағы жалғыз айырмашылық – олардың уақыттарын пайдалануында» деген екен әйгілі американдық кәсіпкер Роберт Кийосаки. Олай болса, қандай іспен шұғылдансақ  та, уақытымыздың  қадірін  біліп,  пайдамызға  асырайық.

Аягөз  АЙБАРҚЫЗЫ,

Теректі  ауданы


Тегтер: ,


БҚО, Орал қаласы, Мұхит көшесі, 57/1
zhaik_presscenter@mail.ru
oral_oniri@inbox.ru
support@oraloniri.kz

Орал өңірі" газетінің бас редакторы: 51-25-80
Бас редактордың орынбасарлары: 24-17-08, 54-18-08
Жауапты хатшы: 54-38-22
Тілшілер: 50-66-88, 51-50-34
Жарнама бөлімі: 51-51-09
Яндекс.Метрика